צרו קשר

    ּ

    מי קובע ואיך נקבעים תעריפי החשמל בישראל?

    מי קובע ואיך נקבעים תעריפי החשמל בישראל ? תעריפי החשמל בישראל ודרכי עדכונם נקבעים על ידי הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, שמונתה מתוקף חוק החשמל התשנ"ו – 1996 , כגוף המסדיר ומפקח על שירותים ציבוריים בתחום החשמל.

    תעריפי החשמל בישראל ודרכי עדכונם נקבעים על ידי הרשות לשירותים ציבוריים-חשמל, שמונתה מתוקף חוק החשמל התשנ"ו – 1996 , כגוף המסדיר ומפקח על שירותים ציבוריים בתחום החשמל. העקרונות המנחים את החברה בעבודתה מול הרשות הם, כי על התעריפים לשקף את העלויות הכרוכות בייצור החשמל וחלוקתו לקבוצות הלקוחות השונות, וכי עליהם להיות בהירים ופשוטים, כך שיובנו על ידי כל צרכני החשמל. כמו כן, על התעריפים למנוע סבסוד צולב בין צרכנים שונים, כך שהמחיר שכל לקוח ישלם ישקף, ככל שניתן, את עלויות הייצור והאספקה עבורו.

    על מנת שחברת החשמל תוכל לתת מענה לביקושי החשמל של כל לקוח, קטן או גדול, עליה להשקיע מיליארדי שקלים בפיתוח מערכת הייצור, ההשנאה, ההולכה והחלוקה, ולהבטיח חשמל זמין, איכותי ואמין, לכל לקוח, בכל רגע. ראוי לציין כי ההשקעה בפיתוח המערכת כולה מוחזרת באמצעות מכירת המוצר ללקוחות וגביית התשלום עבורו, כמו בכל עסק אחר. בקביעת התעריף מתחשבת הרשות בעלויות השונות שיש לחברת החשמל, ומכירה במגוון ההוצאות החיוניות לייצור החשמל, כגון השקעות בפיתוח מערכת החשמל, מחירי הדלקים, הוצאות תפעול ותחזוקה, הוצאות מימון, וכן בהוצאות אחרות כמו רכישות חשמל מיצרנים פרטיים.

    על בסיס זה קובעת הרשות תעריפים אחידים לקילווט-שעה ותעריפים משתנים המכונים תעו"ז, שהם תעריפים המבוססים על עומס המערכת וזמן השימוש. התעריפים האחידים משקפים ממוצע עלויות, והם מיועדים בעיקר לסקטור הביתי, הכללי ולמאור רחובות ציבוריים. תעריפי תעו"ז, המתחשבים בעומס ובעיתוי הצריכה ובמתחי האספקה השונים, יוצרים קשת של תשעה תעריפים על פי עונות השנה (קיץ, חורף ועונת מעבר) ומקבצי ביקוש (פסגה, גבע ושפל). כמו כן, נקבעים התעריפים של חיבור לרשת החשמל, הגדלות חיבור, וכן תעריפים לסוגי שירות נוספים שמספקת חברת החשמל כגון: החלפת נתיך של החברה עקב שריפת נתיך, או קריאה מיוחדת לפי בקשת הלקוח.

    בקביעת התעריף הכולל, מתייחסת הרשות גם למרכיבים שאינם קשורים ישירות לייצור החשמל עצמו. חברת החשמל מספקת שירותים שונים ללקוח, ובהם קריאת המונים, עריכת החשבונות, שליחתם ובדיקה תקופתית של המונים. לכן, נוסף על עלויות הייצור, ההולכה והחלוקה, נכלל בכל חשבון גם תשלום קבוע. תשלום זה מוגדר כמרכיב עלות לכל לקוח, ללא קשר לצריכת החשמל שלו.

    להזמנת חשמלאי בנס ציונה התקשר עכשיו 052-8262593

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ