צרו קשר

    ּ

    מפסק מגן לזרם דלף (זליגה) ממסר פחת נגד התחשמלות

     

    מפסק מגן לזרם דלף (זליגה) ממסר פחת נגד התחשמלות

    בתמונה : ממסר פחת תלת פזי 30 מיליאמפר דגם A

    החשמל מהווה מקור האנרגיה העיקרי בחברה המודרנית. זהו הכוח המניע בכל תחומי החיים:

    מפעלים, בבתים, ברחובות, בתי חולים ועוד. החברה המודרנית התרגלה לאנרגיה החשמלית כגורם "ידידותי" למשתמשים בה. אך, אליה וקוץ בה – החשמל מהווה גם גורם בעל סיכון רב המאיים על חייו ועל בריאותו של האדם.

    בדרך כלל, ידועות הסכנות הכרוכות בטיפול באנרגיה החשמלית, אף כי לא כל אחד מודע תמיד להן-בעיקר משום שהסכנה אינה נראית לעין, אינה מדיפה ריח ואין לה סימני היכר מיוחדים.

    לעתים, גם אין מערכים את הסכנות באופן ריאלי, אחרת קשה להסביר את התאונות הרבות הנגרמות על ידי הזרם החשמלי.

    ממסר פחת – אמצעי הגנה בפני מגע בלתי ישיר

    סכנות רבות נובעות מפגמים באמצעי התפעול החשמליים כגון: חישמול מעטפת מתכתית של מכשיר חשמלי :מגע בכבל חשמלי חסר בידוד: מכשיר מקולקל המעביר זרם וכו'.

    חישמול ממגע ישיר קורה כאשר נוצר מגע פיזי בקו חי, ואילו חישמול ממגע בלתי ישיר קורה כאשר נוצר מגע בחלק מחושמל. ממסר פחת הינו מפסק המיועד לנתק אוטומטית מיתקן המוגן על ידו ממקור הזינה, במקרה של הופעת זרם זליגה לאדמה. מפסקי מגן לזרם זליגה מיועדים להגנה בפני מגע בלתי ישיר בלבד.

    אולם, בתנאים מסויימים ניתן להשתמש בהם כהגנה משלימה בפני מגע ישיר.

    הגנה יעילה בפני מגע אקראי ישיר ברכיבים אקטיביים אפשרי רק באמצעות מפסק מגן לזרם זליגה [ממסר פחת 30 מיליאמפר]

    תקנות הבטיחות בעבודה (חשמל)

    תקנות הבטיחות בעבודה מחיבות שבתי התקע הניזונים ממעגל סופי והמשמשים להפעלת מכשירים חשמליים מיטלטלים המוחזקים ביד ומנורות חשמל המורכבות על כנים [זרקורים] יוגנו על ידי ממסר פחת המופעל בזרם זליגה של 30 מיליאמפר.

    תקנות חוק החשמל

    בהתאם לתיקון תקנות החשמל [התקנת לוחות במתח עד 1000 וולט 1991 שיוכנס לתוקף בתאריך 18 ביולי 1995], נאמר: לוח במיתקן דירתי יצויד במפסק מגן , אחד או יותר , כך שכל מעגל סופי במיתקן יוגן בפני זרם זליגה העולה על 0.030 אמפר : מפסק המגן האמור יותקן בין המפסק הראשי לבין מבטחי המעגלים הסופיים, אך יכול להיות שהוא יהיה יחדה משולבת עם המפסק הראשי" משמעות הדבר שהחל מחודש יולי 1995 התקנת מפסק מגן לזרם זליגה בלוח החשמל הדירתי תהיה חובה על פי חוק.

    מחפשים חשמלאי בנס ציונה? התקשרו עכשיו 052-8262593

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ