צרו קשר

    ּ

    סוגיית לוחות חשמל ביתיים לא בטיחותיים

    סוגיית לוחות חשמל ביתיים לא בטיחותיים

    ברצוני לשתף את עמיתי החשמלאים בלוחות חשמל שרמת הבטיחות שלהם ירודה.

    מדובר בלוחות חשמל ביתיים ,תעשיתיים, שרמת הבטיחות שלהם ירודה ולעתים הם מהווים סכנה הן לדיירים והן לשכניהם בבניין.

    כיצד לוח חשמל, אשר בזמן התקנתו הראשונה נבדק וחובר כהלכה,הופך למפגע בטיחותי ולמקור סכנה של ממש למשתמשים בו? הסיבה העיקרית נעוצה באלתור ובתעשייה עצמית של עבודות חשמל על ידי אנשים לא מקצועיים , אשר פועלים בניגוד לחוק החשמל ולתקנותיו.

    צרכן חשמל ביתי, רוכש מכשירי חשמל לרווחתו, אך במקרים רבים לא קיימת תשתית חשמל מתאימה למכשירים אלו, לדוגמה תנור חימום, הרי שאם קיים בקרבת התנור שקע ,לא מתעוררת בעיה להפעיל את התנור, ואם אין שקע בקרבת מקום -מחברים את התנור באמצעות כבל מאריך. הבעיה מתחילה כאשר מכשיר החשמל מעמיס את המעגל עד כדי הפעלת החצי אוטומט בלוח החשמל. במקרים רבים, מחליף הדייר בעצמו את החצי אוטומט לדרגה גבוהה יותר שאינה מתאימה לשטח חתך המוליכים .

    כידוע,מתחילה פגיעה זוחלת בבטיחותו של לוח החשמל ושל כל מתקן החשמל. [התחממות יתר של המוליכים , של מגעי החצי אוטומט וכן של פס האפס].

    מצב חמור לא פחות מכך, הינו כאשר נעשית התקנה של מזגן אויר, דוד שמש, מחמם מים מהיר ע"י מתקין לא מקצועי וללא תעודת הסמכה מתאימה.

    את תוצאות העבודה הבלתי מקצועית והלא חוקית ניתן לראות באופן גלוי לעין בארונות חשמל, בדירות פרטיות, בבתים משותפים ובמפעלי תעשייה.

    לדעתי, יש לפעול במספר דרכים:

    • הגברת המודעות של המשתמשים בחשמל, לנושא הבטיחות.
    • כל עובד מקצועי (נציג חב' חשמל, חשמלאי פרטי וכו' ) המזדמן למקום בו מותקן לוח חשמל ומבחין בליקוי בטיחותי יתריע בפני הדייר (או בפני נציגות ועד הבית אם הלוח מותקן ברשות הרבים).
    • יש להחדיר למודעות צרכני החשמל שתקינות ובטיחות מערכות החשמל נמצאות באחריותם ובכל עבודת חשמל חייבת להיעשות ע"י חשמלאי בעל רישיון מתאים ובר תוקף, כפי שמחייב החוק!

    להזמנת חשמלאי מומחה בנס ציונה והסביבה חייגו עכשיו 052-8262593

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ