צרו קשר

    ּ

    החלפת נקודות חשמל – המדריך המלא

    החלפת נקודות חשמל – מערכת החשמל הביתית מורכבת מלא מעט חוטי חשמל העוברים בקירות הבית. בצידם החיצוני הם מתרכזים בארון החשמל המוזן באמצעות מתח המגיע מחברת החשמל. אולם, ה"קצה" האחר של חוטי החשמל, הקצה המעניין והמועיל יותר עבורנו, הן נקודות החשמל השונות, המותקנות ברחבי הבית, במטרה לאפשר לנו לנתב את החשמל לצרכנו. נקודות החשמל עשויות להסתיים בשקע שאליו נחבר (באמצעות תקעים) מכשירים חשמליים, במתגים, בגופי תאורה שונים שמחוברים לחשמל ישירות ולא באמצעות שקע ותקע, ואף בציוד קצה המוזן ישירות מרשת החשמל ללא "מתווכים" (כדוגמת אינטרקום, למשל). פרישת נקודות החשמל בבית מבוצעת על פי תוכנית חשמל המגובשת בעת תכנון דירת המגורים או הבית, אולם, לעיתים קרובות, בחלוף השנים, מתעורר צורך בהזזת נקודות חשמל, הוספה או שינוי נקודות חשמל.

     

    ההבדלים בין נקודות החשמל השונות שבחדרי הבית

    כאמור, ישנם לא מעט שימושים לנקודות החשמל הרבות הפזורות ברחבי הבית- אך, כידוע לכל נקודת חשמל כזו מתחבר ציוד שונה, ולכן, היא צריכה להיות ולהיראות מעט שונה מנקודות החשמל האחרות. אם ניקח את המטבח, למשל, נגלה שבו נמצאים כל סוגי נקודות החשמל – שקעים רגילים – המפוזרים ברחבי המטבח ומאפשרים חיבור מכשירי החשמל השונים, מתגים – שאין צורך להסביר מה תפקידם, גופי התאורה השקועים (למשל, המחוברים ישירות לרשת החשמל ומופעלים באמצעות המתגים) ואף שקע חשמל תלת פאזי, שנועד להזין את הכיריים החשמליים. חשוב לציין, כי מאחר ובמטבח נעשה שימוש מאסיבי בציוד חשמלי, תכנון נקודות החשמל הממוקמות בו חייב להיעשות באופן קפדני ומדוקדק, שכן, בניגוד לשאר חדרי הבית, החלפת נקודות חשמל במטבח עלולה להתגלות כמורכבת הרבה יותר ממה שאתם יכולים לצפות.

     

    כיצד נדע שצריך להחליף נקודת חשמל בקיר?

    במרבית המקרים, כאשר מדובר בשקע המספק חשמל לציוד הניתן לניתוק, על הצורך בהחלפת נקודת החשמל נגלה, באופן הפשוט וההגיוני ביותר – כשהציוד החשמלי שמחובר אליו לא יפעל, בעוד שאם הוא יחובר לשקע אחר בחדר או לשקע חשמלי בחדר אחר – הוא יפעל ללא כל בעיה. מקרים אחרים, גלויים מעט פחות, של בעיה בשקע חשמלי, עלולים להתבטא בניצוצות (או מעין קולות לחשוש) היוצאים מהשקע שבקיר בעת חיבור התקע אליו. גם סימני פיח שאתם מגלים מסביב לאחד מהחורים שבשקע מצביעים על קיומה של בעיה בשקע הספציפי הזה. כל אחד מהמקרים הללו דורש הזמנת חשמלאי מוסמך לצורך החלפת נקודות חשמל בעייתיות בנקודות חשמל תקינות.

     

    עשה ואל תעשה – החלפת נקודות חשמל

    על פי חוק החשמל (שמיד נרחיב עליו מעט יותר) – כל עבודת חשמל הדורשת שימוש בכלי לצורך ביצועה – מחייבת טיפול של חשמלאי מוסמך. כך שה"עשה" וה"אל תעשה" היחידים שיש לנו בנוגע להחלפת נקודות חשמל בבית, יהיו זהים –

    אל תתעסקו בזה בעצמכם (גם אם נדמה לכם שמדובר במשהו שאתם מסוגלים לעשות בקלות!) אלא הרימו טלפון (ורצוי, מוקדם ככל האפשר!) לחשמלאי מוסמך, המורשה ומנוסה בטיפול תקלות מסוג זה!

     

    אנחנו יודעים שכיום, את מרבית הפעולות שמבצעים בעלי מקצוע, אתם יכולים ללמוד כיצד לבצע בכוחות עצמכם (ליהנות מהעשייה, וגם, על הדרך, לחסוך לא מעט). אבל עם חשמל – לא משחקים, זה עלול להיות מסוכן לכם, לסביבה שלכם ולרכוש שלכם!

    כך שאם אינכם חשמלאים מוסמכים, השאירו את תיקוני החשמל לאנשי המקצוע!

    אין לנו מספיק מילים כדי להסביר עד כמה חשוב לכם להישמע לעניין הזה.

     

    ועכשיו, ההרחבה שהבטחנו –

    למי שאינו מתמצא בתחום, "חשמלאי" עשוי להיות כל מי שיש לו טסטר והוא יודע להפעיל אותו מבלי להפיל אותו J.

    אבל, למעשה, העניין הרבה יותר מורכב מזה, כי ישנם לא מעט אנשים המציגים את עצמם כ"חשמלאים" או כ"מבצעים עבודות חשמל מסוגים שונים", אבל, בפועל, הם לא מוסמכים כחשמלאים, ולכן, טיפול שלהם בבעיית חשמל אצלכם בבית או בדירה, הוא "חוקי" בדיוק כמו טיפול שלכם בבעיה. אולי יש להם ניסיון רב יותר בפתרון בעיות, אבל, מהבחינה החוקית ועל פי תקנות החשמל (רישיונות), תשמ"ה-1985, אסור להם לבצע עבודה מסוג זה (בדיוק כמו שלכם – אסור).

     

    באדיבות אתר טוב תודה.

    למעלה

    השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

      ּ